formula if in combination with working day

Copper Contributor

I am struggling with a formula.

See photo:

In column K I want the date to be one workingday after the last 'shootday' (column H, I or J). 

So: if there is just a date in column H, then 'workingday +1' on column H, but if there is a date in column I then it has to add 1 day on that date and same as for column J.

How do I use the IF function in combination with function working day?

Can anyone help me?

thanks in advance

 

Scherm­afbeelding 2023-02-17 om 23.20.16.png

9 Replies

@Jacqueline25 

For example in K10:

 

=WORKDAY(MAX(H10:J10),1)

 

In Dutch:

 

=WERKDAG(MAX(H10:J10);1)

@Hans Vogelaar dankjewel, alleen... werkt niet Scherm­afbeelding 2023-02-17 om 23.42.07.png

@Jacqueline25

Als je goed kijkt zie je dat ik in de Nederlandse formula een puntkomma heb gebruikt in plaats van een komma:

 

=WERKDAG(MAX(...) ; 1)

Geweldig Hans! Het werkt. Dankjewel!!

mag ik je nu nog iets vragen? @Hans Vogelaar 

Als ik nu in de kolom de formule wil houden, maar op de nog lege regels gewoon lege cellen wil ipv de #GETAL en datum in 1990 die je nu in de afbeelding ziet, wat moet ik dan doen?

@Jacqueline25 

Wat zijn de formules in de cellen met #GETAL! en maandag 2 januari 1900 ?

@Hans Vogelaar zie screenshot nieuw hierbij;

 

Kolom G moet formule krijgen: =WERKDAG([@[Shootdag 1 + grove selectie vlaggen]]; "-2")

Kolom K moet formule krijgen: =WERKDAG(MAX(Tabel1214[@[Shootdag 1 + grove selectie vlaggen]:[Shootdag 3]]); 1)

 

Ik heb nu gewoon de formules in alle cellen geplakt waardoor als kolom H nog niet gevuld is met een datum er in kolom G #GETAL en in kolom K die 1990 datum verschijnt

 

@Jacqueline25 

In kolom G:

 

=ALS([@[Shootdag 1 + grove selectie vlaggen]]=""; ""; WERKDAG([@[Shootdag 1 + grove selectie vlaggen]]; -2))

 

In kolom K:

 

=ALS([@[Shootdag 1 + grove selectie vlaggen]]=""; ""; WERKDAG(MAX(Tabel1214[@[Shootdag 1 + grove selectie vlaggen]:[Shootdag 3]]); 1))

Ik word steeds blijer! Fijn. Dank