Forum Discussion

EberleinHE's avatar
EberleinHE
Copper Contributor
Nov 18, 2021

Automatic change the correct numbering in cells

Hello,

thanks for the fast and easy problem solving on my last request.

Here i got another problem, where i cant find any solution:

When i insert a new cell between 2.5 and 2.6, it shows up like this:

then I have to manually change the correct numbering, i.e. the following numbers from cell A30.

Is there a possibility to set the whole thing continuously, so that when a new cell is created, this happening automatically for example 2.5 and the rest is automatically adjusted to 2.6, 2.7 and so on?

Thanks in advance.

10 Replies

• EberleinHE's avatar
        EberleinHE
        Copper Contributor
        Hi NikolinoDE,

thanks! But it doesnt work. If i change 3 for example with 4, it switches automaticly back to 3.
        Also, the numbers dont start with the exact row like in your sheet.

Do you have any other ideas?

Thanks in advance..
  • NikolinoDE's avatar
    NikolinoDE
    Platinum Contributor

EberleinHE 

Automatisches Nummerieren von Zeilen

Im Gegensatz zu anderen Microsoft Office-Programmen gibt es in Excel keine Schaltfläche, über die Daten automatisch nummeriert werden können. Sie können Datenzeilen aber einfach fortlaufende Nummern hinzufügen, indem Sie das Ausfüllkästchen ziehen, damit eine Spalte mit einer Reihe von Zahlen ausgefüllt wird, oder indem Sie die Funktion ZEILE verwenden.

Hoffe das ich Ihnen mit diesen Informationen/Links weiterhelfen konnte.

NikolinoDE

Ich weiß das ich nichts Weiß (Sokrates)

• EberleinHE's avatar
      EberleinHE
      Copper Contributor
      Hallo NikolinoDE,

danke für die Rückmeldung. Geht das auch nicht mit einer VBA-Programmierung o. Ä.?

Das verstehe ich nicht: Sie können Datenzeilen aber einfach fortlaufende Nummern hinzufügen, indem Sie das Ausfüllkästchen ziehen, damit eine Spalte mit einer Reihe von Zahlen ausgefüllt wird, oder indem Sie die Funktion ZEILE verwenden. Kannst du mir das genuauer erklären?

Danke.

Resources