Forum Discussion
Kobling
Hei
Jeg trenger hjelp til å opprette kobling til en pdf fil i et excel ark. Bruker Microsoft Office Professional Plus 2021. Når jeg forsøker å opprette kobling gjør jeg dette via å høyreklikke og velge kobling. Det som er problemet her, er at jeg i etterkant skal flytte både excel ark og filer over på en ekstern server. I det øyeblikket jeg gjør det, så forsvinner alle koblinger og jeg får opp feilmelding når jeg trykker på linken at filen ikke kan åpnes. Hvordan kan jeg gjøre dette for at koblingene skal beholdes i overføringen?
1 Reply
- NikolinoDEGold Contributor
Når du oppretter koblinger til PDF-filer i Excel, er det viktig å sørge for at du bruker en absolutt filsti eller en relativ filsti som vil fungere selv etter at filene og Excel-arket flyttes til en annen plassering, for eksempel en ekstern server.
Her er trinnene du kan følge for å opprette en kobling til en PDF-fil i Excel som vil bevare koblingen selv etter at filene er flyttet:
- Forbered PDF-filene: Sørg for at PDF-filene du vil linke til, er tilgjengelige og plassert på et sted som er tilgjengelig for alle som vil åpne Excel-arket.
- Opprett koblingen: Høyreklikk på cellen i Excel hvor du vil opprette koblingen, og velg "Kobling" fra kontekstmenyen. I koblingsvinduet, skriv inn den absolutte filstien til PDF-filen i "Adresse" -feltet, eller bruk en relativ filsti hvis du vet at plasseringen av filene vil være den samme i forhold til Excel-arket, selv etter at de er flyttet. Du kan også bruke "Bla gjennom" -knappen for å navigere til PDF-filen.
- Test koblingen: Etter at koblingen er opprettet, test den ved å klikke på den. Sørg for at PDF-filen åpnes som forventet.
- Flytt filene og Excel-arket til ekstern server: Når du flytter filene og Excel-arket til en ekstern server, sørg for at filstrukturen og filstiene forblir uendret i forhold til koblingen du har opprettet i Excel. Dette vil sikre at koblingen forblir intakt.
Ved å bruke en absolutt filsti eller en relativ filsti som forblir uendret når du flytter filene, bør koblingene dine fortsette å fungere som forventet, selv etter at de er flyttet til en annen plassering. Dette vil bidra til å unngå feilmeldinger om at filene ikke kan åpnes når du klikker på koblingene i Excel-arket. Teksten ble laget ved hjelp av AI.
Teksten er maskinoversatt; den kan inneholde grammatiske og/eller uttrykksfeil.
Beskrivelse av administrasjon og lagring av arbeidsbokkoblinger i Excel
Svarene mine er frivillige og uten garanti!
Håper dette vil hjelpe deg.
Var svaret nyttig? Merk som beste svar og lik det!
Dette vil hjelpe alle forumdeltakere.