Forum Discussion

gustavogveloso's avatar
gustavogveloso
Copper Contributor
Dec 03, 2023

RECUPERAR ACESSO MICROSOFT AUTHENTICATOR

Boa tarde, possuo uma conta do programa dev e tive meu telefone furtado faz algum tempo. Até hoje nao consegui recuperar o acesso, tentei backup tudo que vi em forums e outros lugares da internet, o suporte pelo 0800 só me fala para entrar na pagina que possui perguntas. O administrador da conta sou eu e nao sei o que fazer, tenho coisas importantes guardadas no drive que não posso perder. Gostaria muito de recuperar o acesso à conta. Antes que me perguntem, o backup no authenticator não funciona, todas as opções para logar na conta são ligadas ao telefone furtado ou ao authenticator.A conta não possuía número de telefone ou email alternativo, apenas o aplicativo autenticador. O site https://account.live.com/resetpassword.aspx me diz que a conta não existe. Porém, pelo que me parece, essas contas devs são ligadas a um email alternativo, no qual tenho acesso ao dashboard, porém por lá nao acho a opção de retirar o autenticador. O modo de recuperação do autenticador não funciona para nenhuma das contas.

• LeonPavesic's avatar
    LeonPavesic
    Silver Contributor

Hi gustavogveloso,

if I understood (translated) your situation correctly, you're experiencing difficulty accessing your Microsoft Authenticator account after your phone was stolen.

Here are some suggested steps to help you regain access:

1. Alternative Sign-In Methods:
      if you've configured other verification methods, consider using them. During the sign-in process, choose the "Sign in another way" option on the Two-factor verification page.

2. Temporary Access Pass for Work or School Accounts:
      for Work or School Accounts, ask your Azure admin to generate a Temporary Access Pass. This pass, considered MFA, allows connection and Authenticator setup without additional security prompts.
      I've lost access to Microsoft authenticator app - Microsoft Q&A
      Restore Microsoft Authenticator account - Microsoft Community

3. Restore from Backup: If you had a backup, restore from it. Ensure that no new accounts are added to the fresh app installation. Sign in with the recovery account to initiate the restore process.
      Back up and recover account credentials in the Authenticator app - Microsoft Support

4. Contact Microsoft Support:
      if the above steps prove ineffective, reaching out to Microsoft Support directly may be necessary for further assistance.

Common problems with two-step verification for a work or school account - Microsoft Support

Please click Mark as Best Response & Like if my post helped you to solve your issue.
    This will help others to find the correct solution easily. It also closes the item.

If the post was useful in other ways, please consider giving it Like.

Kindest regards,

Leon Pavesic
    (LinkedIn)

• gustavogveloso's avatar
      gustavogveloso
      Copper Contributor

LeonPavesic
      Eu precisaria entrar em contato com alguém da microsoft, não consigo acessar o painel de administrador para remover o autenticador e o backup fala que não existe. Não sei mais o que fazer, queria um email do suporte ou um número de celular para que conversasse diretamente com um funcionário.

Resources