Forum Discussion
Viviane_Hebbelynck
Jan 07, 2024Copper Contributor
Excel
Hallo, ik heb een probleem met het invullen van een bestand. Wanneer ik mij cijfers wil invullen, verspringt mijn cursor naar de volgende cel zonder het cijfer te hebben genoteerd. Hoe kan ik dit probleem verhelpen ? Ik ben niet zo handig met zaken op te lossen. Graag hulp alvast bedankt
1 Reply
Sort By
- NikolinoDEGold Contributor
Het lijkt erop dat je problemen hebt met het invullen van cijfers in Excel, waarbij de cursor naar de volgende cel springt zonder het cijfer op te nemen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen om het probleem op te lossen:
- Autofill uitschakelen:
- Het probleem kan veroorzaakt worden door de Autofill-functie in Excel. Probeer de functie uit te schakelen en kijk of het probleem aanhoudt.
- Ga naar het tabblad "Bestand" (File).
- Klik op "Opties" (Options).
- Ga naar het tabblad "Geavanceerd" (Advanced).
- Zoek de sectie "Bewerkingsopties" (Editing options).
- Schakel het selectievakje "Automatisch celvullen inschakelen" (Enable AutoComplete for cell values) uit.
- Klik op "OK" om de wijzigingen toe te passen.
- Controleer de Gegevensvalidatie:
- Controleer of er gegevensvalidatie is ingesteld voor de cel waarin je cijfers probeert in te voeren. Gegevensvalidatie kan beperkingen opleggen aan welke gegevens kunnen worden ingevoerd.
- Selecteer de cel of het bereik waarin je cijfers wilt invoeren.
- Klik op het tabblad "Gegevens" (Data) en controleer of er gegevensvalidatieregels zijn ingesteld.
- Controleer de Celnotatie:
- Zorg ervoor dat de celnotatie correct is ingesteld voor de cel waarin je cijfers invoert.
- Selecteer de cel of het bereik.
- Klik met de rechtermuisknop en kies "Celeigenschappen" (Format Cells).
- Controleer of de juiste celnotatie is geselecteerd (bijvoorbeeld "Getal" voor cijfers).
- Controleer voor Onzichtbare Tekens:
- Het is mogelijk dat er onzichtbare tekens aanwezig zijn in de cel. Probeer de cel te bewerken en verwijder eventuele onzichtbare tekens.
- Plaats de cursor in de cel en druk op "F2" om de cel te bewerken.
- Verwijder eventuele extra spaties of tekens en druk op "Enter".
Als geen van deze stappen het probleem oplost, kan het nuttig zijn om meer specifieke informatie te hebben over de configuratie en instellingen van je Excel-werkblad. De tekst is herzien met de AI.
Mijn antwoorden zijn vrijwillig en zonder garantie!
*De tekst die door de software wordt geïnstalleerd, kan grammaticaal werken of de verwerking ervan beïnvloeden.
Ik hoop dat dit je zal helpen.
Was het antwoord nuttig? Markeer als beste reactie en like!
Dit zal alle forumdeelnemers helpen.