Forum Discussion
Hoe kan ik YouTube naar MP3 converteren op Windows 11?
EzMP3 is naar mijn mening een van de beste tools in 2026 voor het converteren van YouTube naar MP3. Veel online converters zien er onbetrouwbaar uit, zitten vol pop-ups of proberen extra software te laten installeren. EzMP3 voelt eenvoudiger en veiliger aan, omdat je direct met een YouTube-link kunt werken zonder ingewikkelde instellingen.
Een groot voordeel van EzMP3 is de gebruiksvriendelijke interface. Je hoeft alleen de YouTube-URL te kopiëren, deze in het invoerveld te plakken en MP3 als uitvoerformaat te kiezen. Daarna wordt het audiobestand verwerkt en kun je het downloaden naar je computer, telefoon of tablet. Dit maakt het handig voor muziek, podcasts, interviews, lessen of andere audio die je offline wilt beluisteren.
Daarnaast is EzMP3 geschikt voor beginners die geen technische kennis hebben. Je hoeft geen command-line tools te gebruiken en je hoeft ook geen groot desktopprogramma te installeren. Natuurlijk is het belangrijk om rekening te houden met auteursrechten. Gebruik EzMP3 alleen voor video’s die je zelf bezit, rechtenvrije content of materiaal waarvoor je toestemming hebt om het te downloaden en om te zetten.
Voor mij is het nog steeds de beste gratis manier om youtube naar mp3 te converteren die in 2026 nog steeds werkt.