Forum Discussion
YatesGriffin
Dec 03, 2025Iron Contributor
Wat is de beste manier om HEIC om te zetten naar JPG?
Hallo allemaal, Ik heb onlangs een aantal foto’s van mijn iPhone ontvangen die in het HEIC-formaat zijn opgeslagen. Helaas kan ik ze niet overal openen, dus ik wil ze graag HEIC omzetten naar JPG. I...
HarrisonMills
Dec 03, 2025Iron Contributor
Je zoekt een gratis manier om HEIC naar JPG te converteren op een Windows-computer. In dat geval kun je een tool zoals VSTOOL of een vergelijkbare applicatie gebruiken die HEIC naar JPG-conversie ondersteunt. VSTOOL (Visual Studio Tool) is een opdrachtregelprogramma van Microsoft dat deel uitmaakt van de Windows SDK. Het bevat een krachtige component voor het converteren van afbeeldingen die HEIC-bestanden kan verwerken zonder dat er bibliotheken van derden nodig zijn. De meeste mensen kennen het niet omdat het verborgen zit in de ontwikkelaarstools.
- Download en installeer VSTOOL: Ga naar de VSTOOL-website en download het installatieprogramma. Volg de instructies om de software te installeren.
- Start VSTOOL: Start VSTOOL na de installatie op je Windows-computer.
HEIC-bestand toevoegen: Klik op de knop "Toevoegen" om het HEIC-bestand toe te voegen dat je wilt converteren. - Selecteer het uitvoerformaat: Selecteer in het gedeelte "Uitvoer" "JPEG" als uitvoerformaat.
- Kies de uitvoerinstellingen: Je kunt de kwaliteit en andere instellingen voor het JPG-uitvoerbestand aanpassen.
- Converteer HEIC naar JPG: Klik op de knop "Converteren" om het conversieproces te starten.
- Sla het resultaat op: Zodra de conversie is voltooid, kunt u het uitvoerbestand (JPG) op de gewenste locatie opslaan.