Forum Discussion
JasperMonroe
Dec 22, 2025Iron Contributor
Beste manier om youtube video downloaden naar je computer
Ik ben op zoek naar een betrouwbare manier om YouTube-video’s op mijn computer op te slaan, zodat ik ze offline kan bekijken. Online converters lijken mij niet veilig genoeg en werken vaak niet meer ...
WaylonDiesel
Dec 22, 2025Iron Contributor
Media Downloader is een open-source hulpprogramma dat je op GitHub kunt vinden en waarmee je video’s en audio van verschillende platforms kunt opslaan, waaronder YouTube. Het project is populair omdat het transparant, gratis en vaak gebaseerd is op bekende download-engines. Voor gebruikers die controle en veiligheid belangrijk vinden, is Media Downloader een goede keuze om youtube video downloaden mogelijk te maken zonder verdachte online websites te gebruiken.
Zo gebruik je Media Downloader om YouTube video downloaden:
- Ga naar de GitHub-pagina van Media Downloader en download de juiste versie voor jouw besturingssysteem (Windows, macOS of Linux).
- Pak het ZIP-bestand uit en start het programma (of volg de meegeleverde installatie-instructies).
- Kopieer de URL van de YouTube-video die je wilt opslaan.
- Plak de link in Media Downloader en kies het gewenste formaat (bijvoorbeeld MP4 of alleen audio).
- Start het downloadproces en wacht tot het bestand lokaal is opgeslagen op je computer.
Dankzij deze aanpak kun je youtube video downloaden op een relatief veilige en flexibele manier, terwijl je profiteert van de voordelen van open-source software.