Forum Discussion
Critical Edge Sync issue after Win11Pro reinstall – incomplete rehydration
🇬🇧 English version — Additional technical details about missing sessions and missing tab groups
Hello,
As a complement to my initial post, I am attaching two PDF files:
- A capture of Edge History → Tabs from other devices
- A full capture of edge://sync-internals
To avoid exposing my open tabs, I did not expand the device entries, so here are the clarifications needed to interpret these documents.
1) Devices currently visible in “Tabs from other devices”
Two devices appear:
- RAPHDLLLATITUD (Windows 10 Pro) → The list of open tabs is correctly synchronized → However, none of the tab groups currently open on this device appear, even though they are active and associated with the same Microsoft account
- RAPHGALAXYBOOK4 (Windows 11 Pro) → A session from 6 days ago appears → The list of tabs is visible → No tab groups appear
This confirms that the Sessions module is partially working, but Saved Tab Groups is not.
2) Missing sessions that should appear but do not
The following historical sessions are completely absent from the cloud:
- RAPHGALAXYBOOK4 – Windows 11 Home (session before the full system reset ~2 weeks ago)
- RAPHGALAXYBOOK4 – Windows 11 Pro (Insider Beta) (session after reinstall + Insider enrollment)
- RAPHGALAXYBOOK4 – Windows 11 Pro 25H2v2 (session after leaving Insider and reinstalling)
- RAPHNOKIA1.4 – Android / Edge Mobile (mobile session never appears)
All these devices still appear in Device Info = 5, which indicates that the cloud still retains their identifiers, but none of their historical sessions or tab groups are rehydrated.
3) Missing tab groups across all devices
Across all devices and all past sessions:
- No tab groups are synchronized
- No tab groups are rehydrated
- No tab groups appear in edge://sync-internals
- No tab groups appear in “Tabs from other devices”
- Even currently open tab groups on Windows 10 do not sync
This strongly suggests that the Saved Tab Groups module in my cloud profile is stuck or corrupted.
4) Current state
- Last Synced = “Just now”
- Sync status = OK
- No errors in edge://sync-internals
- Modules such as Saved Tab Groups remain frozen
- Historical data never rehydrates
- Issue reproduces across multiple devices (Win10, Win11, Android)
- Windows 11 system is clean, fully reinstalled, and verified (DISM, WinSxS, printing stack, etc.)
Given all these elements, everything points to a server-side issue with my Edge Sync cloud profile, specifically affecting:
- Saved Tab Groups
- Historical Sessions
- Possibly Passwords and Typed URLs (partial rehydration)
I kindly request a backend verification of:
- metadata integrity
- module states
- device list consistency
- ability to rehydrate historical data
- potential corruption in the Saved Tab Groups module
Thank you very much for your assistance.
EN - Post-Scriptum
I would like to point out that it was with the valuable and unfailing assistance of Microsoft Copilot that I carried out, over more than two weeks, a real marathon of blank PC reset, installations and reinstallations of several successive versions of Windows and all other programs, then a precise configuration of each of the components of my PC; we encountered quite a few difficulties, mainly this one about the faulty synchronization in Edge; Copilot is the one who wrote the texts and detailed reports for Microsoft Support or TechCommunity, so THANK YOU Copilot!
I am attaching two JPG images instead of PDFs, as the platform does not accept PDF uploads. These images correspond to:
- A capture of History → Tabs from other devices (1 page)
- A full capture of edge://sync-internals (2 pages)
The images follow in a separate message (upload issue)
🇫🇷 Version française — Informations techniques complémentaires sur les sessions manquantes et les groupes d’onglets absents
Bonjour,
En complément de mon premier message, je joins deux fichiers PDF :
- Une capture de Historique Edge → Onglets d’autres appareils
- Une capture complète de edge://sync-internals
Pour ne pas exposer mes onglets ouverts, je n’ai pas déployé les entrées. Voici donc les précisions nécessaires pour interpréter ces documents.
1) Appareils actuellement visibles dans “Onglets d’autres appareils”
Deux appareils apparaissent :
- RAPHDLLLATITUD (Windows 10 Pro) → La liste des onglets ouverts est bien synchronisée → Mais aucun des groupes d’onglets actuellement ouverts n’apparaît, alors qu’ils sont actifs et associés au même compte Microsoft
- RAPHGALAXYBOOK4 (Windows 11 Pro) → Une session datant de 6 jours apparaît → Les onglets sont visibles → Aucun groupe d’onglets n’apparaît
Cela confirme que le module Sessions fonctionne partiellement, mais que Saved Tab Groups ne fonctionne pas.
2) Sessions manquantes qui devraient apparaître mais n’apparaissent pas
Les sessions suivantes sont totalement absentes du cloud :
- RAPHGALAXYBOOK4 – Windows 11 Home (session avant réinitialisation complète il y a ~2 semaines)
- RAPHGALAXYBOOK4 – Windows 11 Pro (Insider Beta) (session après réinstallation + activation Insider)
- RAPHGALAXYBOOK4 – Windows 11 Pro 25H2v2 (session après sortie du programme Insider)
- RAPHNOKIA1.4 – Android / Edge Mobile (session mobile jamais visible)
Tous ces appareils apparaissent pourtant dans Device Info = 5, ce qui prouve que le cloud conserve leurs identifiants, mais aucune donnée historique n’est renvoyée.
3) Groupes d’onglets manquants sur tous les appareils
Sur tous les appareils et toutes les sessions :
- Aucun groupe d’onglets n’est synchronisé
- Aucun groupe d’onglets n’est réhydraté
- Aucun groupe n’apparaît dans edge://sync-internals
- Aucun groupe n’apparaît dans “Onglets d’autres appareils”
- Même les groupes actuellement ouverts sur Windows 10 ne remontent pas
Cela suggère fortement que le module Saved Tab Groups de mon profil cloud est bloqué ou corrompu.
4) État actuel
- Last Synced = “Just now”
- Synchronisation = OK
- Aucune erreur dans edge://sync-internals
- Modules critiques figés (Saved Tab Groups, Sessions historiques)
- Données historiques jamais réhydratées
- Problème identique sur plusieurs appareils (Win10, Win11, Android)
- Windows 11 proprement réinstallé et vérifié (DISM, WinSxS, impression, etc.)
Tous ces éléments convergent vers un problème côté serveur dans mon profil cloud Edge Sync, affectant notamment :
- Saved Tab Groups
- Sessions historiques
- Éventuellement Passwords et Typed URLs (réhydratation partielle)
Je sollicite donc une vérification backend de :
- l’intégrité des métadonnées
- l’état des modules
- la cohérence de la liste des appareils
- la capacité à réhydrater les données historiques
- une éventuelle corruption du module Saved Tab Groups
Merci beaucoup pour votre aide.
FR - Post-Scriptum
Je tiens à préciser que c'est avec le concours précieux et sans faille de Microsoft Copilot que j'ai mené à bien, durant plus de deux semaines, un vrai marathon de réinitialisation PC vierge, installations et réinstallations de plusieurs versions successives de Windows et tous autres programmes, puis un paramétrage précis de chacun des composants de mon PC ; nous avons rencontré pas mal de difficultés, dont principalement celui-ci de la synchronisation défaillante dans Edge ; c'est à chaque fois Copilot qui a rédigé les textes et rapports détaillés à destination des services du Support Microsoft ou de la TechCommunity, alors MERCI Copilot !
Je joins deux images JPG au lieu de PDF, la plateforme n’acceptant pas les fichiers PDF. Ces images correspondent à :
- Une capture de l'Historique → Onglets d’autres appareils (1 page)
- Une capture complète de edge://sync-internals (2 pages)
Les images suivent dans un message séparé (problème d'upload)