Forum Discussion

AlexReviewit's avatar
AlexReviewit
Copper Contributor
Jun 13, 2025

Was muss im MS Purview einstellen damit ich auch diese Vertraulichkeitsbezeichnung

Was muss im MS Purview einstellen damit ich auch diese Vertraulichkeitsbezeichnung Alex Reviewit - Confidential: This content is proprietary information intended for internal users only. This content can be modified but cannot be copied and printed. Vertraulichkeitsbezeichnung Confidential View Only: This content is proprietary information intended for internal users only. This content cannot be modified. Erhalte

2 Replies

• AlexReviewit​ du meinst vermutlich, wie du es schaffst, dass die Label "Alex Reviewit - Confidential" und "Alex Reviewit - Confidential View Only" genauso in Word, Outlook usw. Auftauchen, wie es bei den beiden Labeln "Alex Reviewit - Verschlüsselt" und "Public" der Fall ist?

Wenn dem so ist, überprüfe bitte deine "Label publishing policies".
    Die findest du in Purview, unter Information Protection.
    Von dort nicht auf die Sensitivity Label, sondern auf den Punkt darunter, "Policies" und dann auf "Label publishing policies".
    Dort siehst du dann sofort welche Label veröffentlicht sind und für welchen Bereich diese veröffentlicht sind. (siehe Bild)

Dann kann es etwas dauern bis sie überall auftauchen.
    Wenn das die Lösung auf deine Frage ist, markiere meinen Post gerne als Antwort.
    Ansonsten melde dich gerne mit weiteren Details.

• Hello! Thanks for reaching out. Are you looking for how to apply content markings? If so here is some helpful documentation to help you get started-https://learn.microsoft.com/en-us/purview/sensitivity-labels#what-sensitivity-labels-can-do
    Please take note of the limitation for content markings since they can only be applied to documents and Loop component and pages.

For more information, see Content markings with variables.

Need to check when content markings are applied? See When Office apps apply content marking and encryption.

Resources