Ordner beschränken Rechte

Copper Contributor

Hallo Sharepoint Community :)

 

Ich hätte mal eine kurze Frage zu den Rechten auf einer Webseite.

 

Wir haben Webseiten auf der ich eine AD Gruppe in die Site Members Gruppe eingefügt habe, die ca. 300-400 Mitarbeiter hat. Es gibt dann pro Webseite 2-4 Webseitenowners, die ich unter die Site Owner Gruppe aufgeführt habe.

 

Nun möchten einige "Member" Ordner oder Dateien beschränken und möchten nicht das diese ganzen 300-400 Kollegen darauf zugreifen sollen. Leider sehe ich gerade das nur die Owner der Seite Ordner oder Dateien beschränken können. Gibt es irgendeinen Trick indem ich auch Member das Recht geben kann diese Beschränkungen zu machen ohne das ich Ihnen gleich Vollzugriff/Full Control geben muss?

 

Viele Grüße,

 

Marcel

1 Reply

Hello @Marcel_Novanta , you can teach your requesters to use Teams and with that new teams they can have their own sites, not pages. within a teams site, one owner can indeed invite some other members, who are working separately from the other 350 or more Members within that overall Site, which in the next step you could change into a Hub Site. So in this Hub Site, you as a SharePoint Admin can add these team sites together to this Hub site. And you can help them migrating their own files in this separated team. Otherwise it is true, that a very big group of Members will always complain about permission level rights. So teach them how they can work with a Teams-team and also how to bind the overall Hub Site within their team within a tab, screenshot attached. Hope this helps, Eva.