Use several planners instances (same structure) in different channels of a team

Copper Contributor

Using team app, I would like to create a team including several channels with identical structures for all of them as describe here after:

file storage, native function in teams

compartmentalized tasks structure (planner) assigned to members but each plan will have to evolve independently of the others in the other channels. The principle is to have a template and then create one instance per channel.

Currently, only the complete re-entry by hand of the whole structure (spots, compartments, assignments, ...) allows to do this

Moreover, I saw that planners allowed this function, copy a plan, but I do not know how to affecte this new plan copied and only that one to a specific channel of team

 

Thank you in advance for your feedback, solutions

 

 

 

Bonjour 

 

Je souhaite dans teams créer une famille contenant des canaux à structures identiques à savoir :

  • stockage de fichiers, fonction native dans teams
  • structure de taches compartimentées et affectées à des membres mais chaque structure devra évoluer indépendamment des autres se trouvant dans les autres canaux. Le principe consiste à avoir un modèle et par la suite à créer une instance par canal.
    Actuellement, seule la re-saisie complète à la main de l'ensemble de la structure (taches, compartiments, affectations, ...) permet de faire cela

 

Par ailleurs, j'ai vu que planners permettait cette fonction à savoir copier un plan, mais je ne sais pas affecté ce nouveau plan copié et uniquement celui-là à un canal spécifique de teams

 

Merci par avance pour vos retours, solutions

0 Replies