SOLVED

ik wil 30 kolommen met een getal samenvoegen

Copper Contributor


Ik heb een werkblad met 31 kolommen met een cijfer. Nu wil ik in een nieuw document in 1 cel al die cijfers uit de aparte kolommen hebben maar per regel.
Dus in 1 cel bij piet 1,7,9,14,18,23,31
in 1 cel bij klaas 3,7,10,14,17,25,30

Welke formule kan ik gebruiken voor alle 31 kolommen?

6 Replies

@elles1091230 

Je kan de volgende formule gebruiken als je Microsoft 365 of Office 2019 hebt:

=TEKST.COMBINEREN(",";WAAR;Blad1!B2:AF2)

Zie het bijgevoegde bestand.

Waar staat xlfn voor
en wij gebruiken engelse versie uit OFFICE PLUS
2016
moet WAAR dan TRUE worden?

@elles1091230 

Als je Office 2016 gebruikt, werkt de formule niet, want de TEXTJOIN functie bestaat alleen in latere versies. In Excel 2016 bestaat geen handige manier om dat te doen, daarom kan je een VBA-functie gebruiken. Zie het bijgevoegde bestand. Je moet macro's toestaan wanneer je het opent.

@Hans Vogelaar Helaas lukt het nog niet. 

Ik heb de formule erin gezet, maar zie nog niet dat het werkt.

Bijgaand het sheet in exel2016

best response confirmed by elles1091230 (Copper Contributor)
Solution

@elles1091230 

Je hebt het bestand opgeslagen als een Excel-werkmap (*.xlsx); daardoor is de VBA-code verloren gegaan. Je moet het bestand opslaan als een Excel-werkmap met macro's (*.xlsm).

Afgezien daarvan heet de functie ConcatRange, en niet ContactRange. Concat is een afkorting van concatenate, het Engelse woord voor tekst samenvoegen.

Zie de bijgevoegde versie, nu opgeslagen als Elles3.xlsm.

Super bedankt Hans voor je hulp
1 best response

Accepted Solutions
best response confirmed by elles1091230 (Copper Contributor)
Solution

@elles1091230 

Je hebt het bestand opgeslagen als een Excel-werkmap (*.xlsx); daardoor is de VBA-code verloren gegaan. Je moet het bestand opslaan als een Excel-werkmap met macro's (*.xlsm).

Afgezien daarvan heet de functie ConcatRange, en niet ContactRange. Concat is een afkorting van concatenate, het Engelse woord voor tekst samenvoegen.

Zie de bijgevoegde versie, nu opgeslagen als Elles3.xlsm.

View solution in original post