IF

Copper Contributor

Hallo,

ik wil graag de ALS functie gebruiken maar weet niet goed hoe mbt het volgende.

Ik heb een land in een kolom. afhankelijk van het land wil ik in de volgende kolom het BTW nummer laten toevoegen. Maar elk land heeft zijn eigen format van BTW nr zoals voor Belgie bestaat het BTW nummer uit 12 karakters startende met BE. Nederland bv begint met NL en bestaat in totaal uit 12 karakters. Ik wil dat voor Belgie de mensen dan ook maar 10 karakters kunnen toevoegen en dat dat start met BE. Hoe pak ik dat aan ajb?

5 Replies

@_AD123 

Als het alleen om Nederland en België gaat:

Laten we zeggen dat het land in A2, A3 enz. wordt ingevoerd en het BTW-nummer in B2, B3 enz.

Selecteer B2:B100 (of verder omlaag). B2 zou de actieve cel in de selectie moeten zijn.

Activeer het tabblad Gegevens van het lint en klik op Gegevensvalidatie.

Kies Aangepast onder Toestaan.

Vul de volgende formule in:

 

=EN(LENGTE(B2)=12;LINKS(B2;2)=ALS(A2="Nederland";"NL";"BE"))

 

Activeer het tabblad Foutbericht en voer een toepasselijke foutmelding in.

Klik OK.

ooh waarom is dat toch zo moeilijk. ;) dankjewel voor je snelle reactie. Ik geraak er niet wijs uit maar zal nog wat verder zoeken. Heel erg bedankt voor de moeite. groetjes, Ann

@_AD123 

Als je wil kan je een voorbeeld-bestand (zonder gevoelige gegevens) bijvoegen, of als dat niet kan, het mij zenden in een Private Message.

ja heel graag, mag het private Hans ? naar waar stuur ik het dan ? heel erg bedankt alvast voor al de moeite. :)

@_AD123 

Klik op mijn gebruikersafbeelding, dan zie je een link om mij een bericht te zenden. Daar kan je het bestand bijvoegen.