help needed with formula

Copper Contributor

Goedendag,

 

ik wil een sheet maken met alle namen van het personeel, daar aanverbonden een lijst met check boxen. dus als ik de namen op filter klik wil ik de lijst met checklisten leeg of gevuld hebben per naam als ik dit filter?!

 

hierbij heb ik blijkbaar 2 formules nodig maar deze werken niet. 

=IF(A2="Test",TRUE,FALSE)

=ALS(A2="Test",TRUE,FALSE)

 

Alleen ik krijg hier foutmeldingen bij.

in de bijlage heb ik de foutmelding en mijn spreadsheet toegevoegd

6 Replies

@Reeskke 

Perhaps

=ALS(A2="Test";TRUE;FALSE)

(semicolons instead of commas)

@Sergei Baklan thanks for your fast reply, now I am getting an in this formula a reference is missing 

@Reeskke Misschien zo dan:

=ALS(A2="Test";WAAR;ONWAAR)

 

@Riny_van_Eekelen 

 

Dank u voor de reactie die werkt wel. Alleen zit ik nu met het probleem hoe moet ik die toevoegen.. Ik kan wel het bestand even toevoegen

 

@Reeskke Begin met uit te leggen wat je precies wilt. Waar moet die formule worden toegepast? Wat is de "Test" etc. In Blad1 zie ik drie namen met elk een datum. Moet daar iets mee?

@Riny_van_Eekelen okay. 

 

op de namen en datum wil ik een filter zetten. Deze met de juiste datum. Tevens wil ik dus dat de checklist leeg is, als er nog niets is ingevuld. Zodra ik bijvoorbeeld de eerste naam kies en vinkjes aanklik deze bij alleen deze naam aan blijven en niet ook bij de andere namen.

 

ik moest vanuit microsoft support hulp een formule toepassen maar dat snapte ik niet helemaal...