Help met formule

Copper Contributor

Ik heb een document met 35.137 rijen. 

Dit is een document met een update van meterstanden iedere 15 minuten, voor een heel jaar.

 

Nu wil ik graag het gemiddelde uitreken van deze meterstanden. Maar dan per dag. Rekening houden met dag (6.00 - 18.00) en nacht (18.15 - 5.45 ) En een weekdag en weekend. 

 

Is er een formule die dit voor mij kan doen? 

 

Ik hoop dat dit duidelijk is, ik kan het bestand delen indien gewenst. 

 

 

6 Replies

@Marlies1975 Niet met een simpele formule. Gebruik een draaitabel (Pivot Table), maar dan moet je de data misschien wel wat aanpassen. Ander is er ook nog PowerQuery (geen idee hoe dat in het Nederlands heet).

 

Deel inderdaad het bestand. Data voor één of twee weken is genoeg. Dan is het makkelijker om een oplossing te vinden.

Ja, daar was ik al bang voor.
Ik was nu begonnen met een formule om per dag het gemiddelde uit te rekenen van de dag en nacht, en vanuit daar een grafiek te maken.

Maar dit is veel hand werk, en het kost veel tijd.

https://docs.google.com/spreadsheets/u/1/d/1_xESgNC1qXsLmsZshnxZM2zntUPBvspm/edit?dls=true&usp=gmail...

@Marlies1975 die link werkt niet. Je kunt het bestand ook direct delen in dit forum.

Ik heb het toegevoegd als bijlage.

@Marlies1975 Zie bijgevoegd XLS bestand, met iets aangepaste data, een draaitabel en een grafiek met wat "slicers" en een "time line".

Bedankt! Dit is geweldig. Dit had ik zelf nooit kunnen maken, en ik was al uren bezig met dit document en ik kwam nergens.