Excel Double list please help

Copper Contributor

Hi,

 

I created a list in cell B8 and depending on the choise made i want a set of choises in C8,

For example:

Remco_Verduin_0-1631181659164.png

Now i have selected "schilderwerk buiten" depending on this choise i want different choises in C8

For exemple: a teacher grades his test from 0 to 10 and 0 to 5, if he decide to go for 0 to 10 he wants al number between 0 and 10,  but only 0 to 5 if he decide to grade it from 0 to 5.
I someone can help me out they would be a hero for life, i have been searching everywhere without finding anything.

Remco_Verduin_1-1631181955449.png

With Isolatie I want the 5 option that stand after isolatie.

Let me know if you manage to fix my problem.

 

Remco 

10 Replies

@Remco_Verduin Search on-line for "Dependent dropdown" and you'll find plenty options to choose from. It depends on your Excel version which one to use.

@Remco_Verduin 

See the attached workbook. I used a combination of data validation and named ranges.

See Create Dependent Drop Down Lists for background information.

@Riny_van_Eekelen Thanks it is working like I wanted to now.
@Hans Vogelaar It works, thank you very much.
I don't know i you also know how this works but for the option i selected there is a fixed data which can be automaticly filled in

@Remco_Verduin 

Would you like the first option to be filled in in column C?

 

(Je kan in het Nederlands antwoorden als je dat makkelijker vindt)

Hi @Hans Vogelaar

Ja inderdaad ik heb voor bepaald onderhoud een vaste eenheid en een vaste prijs per eenheid. Die wil ik afhankelijk van de optie automatisch laten invullen, bijvoorbeeld Houten gevel bekleding in m2 en 40 euro per m2

Als je weet hoe dit heet dan lukt het vaak wel via youtube maar ik heb geen idee

@Remco_Verduin 

Je zou op een werkblad (bijvoorbeeld het werkblad Lijsten in het werkboek dat ik bijvoegde) de standaard-waarden kunnen aangeven - zie bijgevoegde versie.

@Hans Vogelaar 

Hi als ik ditzelfde wil doen met een klant id nummer en dan automatisch gegevens wil laten invullen?

Remco_Verduin_0-1631694998633.png

Remco_Verduin_1-1631695034929.png

Ik wil dat als ik het klant nummer kies dat hij automatisch naam adres etc invult. Weet jij hoe dit werkt?

 

Groetjes, Remco

 

@Remco_Verduin

De klantcode CU0001 staat in B13 ip.v. B12, en de klantcodes op het blad Relatie gegevens staan in een kolom, dus je moet VERT.ZOEKEN gebruiken i.p.v. HORIZ.ZOEKEN:

 

Voor de klantnaam:

=VERT.ZOEKEN(B13;'Relatie gegevens'!A:D;2;ONWAAR)

Voor de contactpersoon:

=VERT.ZOEKEN(B13;'Relatie gegevens'!A:D;3;ONWAAR)

En voor het type:

=VERT.ZOEKEN(B13;'Relatie gegevens'!A:D;4;ONWAAR)

Ongelofelijk werkt in 1 keer. Je bent een Held met hoofdletter H