Excel bestand opent niet meer

Copper Contributor

Hoi!

In een excel bestand heb ik veel macro's geschreven. Een van de macro's in het bestand bevatte een dubbelzinnigheid, waar ik te snel overheen las en al akkoord gaf om het bestand af te sluiten. Het bestand opent nu niet meer; wanneer ik het probeer te openen loopt Excel in zijn geheel vast en moet ik de applicatie opnieuw opstarten. Het bestand bevatte heel veel nuttige codes voor mij, waar ik nu niet meer bij kan. Is er een mogelijkheid om het bestand toch te openen? Ik heb al geprobeerd met ctrl om het bestand in de veilige modus te openen, maar ook dit werkte niet helaas. 

3 Replies

@Eliza1999 

Probeer de linker Shift-toets ingedrukt te houden terwijl je de werkmap opent. Dit voorkomt dat automatische macros worden uitgevoerd.

@Eliza1999 

Het lijkt erop dat het Excel-bestand waarin je veel macro's hebt geschreven, problemen ondervindt bij het openen vanwege een mogelijk probleem met een van de macro's. Hier zijn enkele stappen die je kunt proberen om het bestand te openen:

1. Openen in Veilige Modus: Je hebt al geprobeerd om Excel in de veilige modus te openen, maar als dit niet werkte, kun je het opnieuw proberen:
  • Sluit alle Excel-vensters.
  • Druk op de "Windows-toets + R" om het Uitvoeren-venster te openen.
    • Voer "excel /safe" in (zonder aanhalingstekens) en druk op Enter. Dit opent Excel in de veilige modus.
  1. Herstellen van een Kopie: Als je regelmatig een back-up hebt gemaakt van het bestand, probeer dan een kopie van een oudere versie te openen.
  2. Gegevens Herstellen: Als je toegang hebt tot andere kopieën van de macro's die je hebt geschreven, kun je proberen om de code opnieuw in een nieuw Excel-bestand te plaatsen.
  3. Bestand Herstellen: Excel heeft een ingebouwde functie voor het herstellen van beschadigde bestanden. Ga naar "Bestand" > "Openen" en selecteer het betreffende bestand. Klik op het kleine pijltje naast de "Openen" knop en kies "Herstellen" als deze optie beschikbaar is.
  4. Excel-reparatietools: Je kunt proberen gebruik te maken van Excel-reparatietools van derden. Er zijn verschillende softwaretoepassingen beschikbaar die kunnen helpen bij het herstellen van beschadigde Excel-bestanden.

Het is belangrijk om in de toekomst regelmatig back-ups te maken van belangrijke bestanden en om macro's en code zorgvuldig te testen om problemen te voorkomen.De tekst en stappen zijn gemaakt met behulp van AI.

Mijn antwoorden zijn vrijwillig en zonder garantie!

Ik hoop dat dit je zal helpen.

Dank voor je reactie. Helaas werken alle vier de opties niet; ik kan het bestand niet openen, zelfs als Excel in veilige modus zit. Zijn er nog andere manieren waarop ik het kan proberen?