ALS DAN gedeelte van de tekst en groot aantal observaties

Copper Contributor

Hoi Allemaal, 

 

Voor mijn scriptie 'susceptibility of online reviewers to contextual factors' moet ik de landen van een grote dataset (100.000 observaties) koppelen aan een code van de individualism-collectivism index. De data staat met land en stad in 1 cel. Nu dacht ik met de ALS.VOORWAARDEN() functie te kunnen zoeken naar landen en dan deze te kunnen koppelen aan een waarde maar dit kan alleen als de hele cel gelijk is aan een bepaald woord. Bovendien vullen sommige mensen alleen een stad of alleen een land of stad+land in waardoor ik de kolom ook niet makkelijk op kan delen in 2 verschillende kolommen.

 

dit is een voorbeeld van de waarden in de kolom

Hong Kong, China
Madrid
Edinburgh, Scotland
Sweden
Lowell, Massachusetts, United States

 

Ik heb al veel berichtjes over dit onderwerp gelezen maar niks dat precies dit probleem op kan lossen. Als iemand een andere manier weet om de landen op een andere manier te koppelen aan een bepaald getal hoor ik het ook graag want het lijkt al vrij omslachtig om minstens 50 als voorwaarden in te vullen :) 

 

Alvast bedankt!

1 Reply

@Evelien_11 

Hoi Evelien,
Met ophalen en transformeren is dit tot op zekere hoogte mogelijk. Zie bijlage voor een voorbeeld. Alleen zal je toch je gegevens nog moeten doorlopen op de 1 of andere manier, want met dergelijke input houd je altijd missers, zoals die ene rij waar alleen Madrid in staat.